• Partint del mirall com a element màgic, l’espectacle condueix el públic infantil a través d’un viatge de descoberta des del jo fins a la immensitat del món
  • La producció està dirigida per Miquel Gené i Quim Serra, i recull àries d’òpera conegudes, fragments instrumentals i un tema propi homònim
  • La dansa va a càrrec de Factoria Mascaró, una companyia versàtil amb una llarga trajectòria en la creació d’espectacles per a infants i adults
  • La dramatúrgia juga amb els elements de la natura i convida a l’escolta de la música i  l’exploració sonora a través del llenguatge corporal
  • Miralls és el segon títol de la línia d’espectacles immersius del Petit Liceu al Foyer iniciada la temporada 2020/2021 amb La Barcarola, que vincula la música i l’òpera amb les arts escèniques amb propostes pensades per a un públic infantil a partir de 3 anys
  • El LiceuAprèn, el programa educatiu del Gran Teatre del Liceu, continua el seu camí innovant en la creació d’espectacles i en l’oferta formativa
  • Podeu consultar la fitxa artística completa i el repartiment aquí

Barcelona, 11 novembre de 2022. La producció Miralls torna al Foyer del Gran Teatre del Liceu aquest 13 de novembre i se’n faran dues funcions (19 de novembre) i dues més a l’abril de 2023 (15 i 16 d’abril). La idea original i la direcció musical és de Miquel Gené, mentre que la direcció escènica és de Quim Serra – Factoria Mascaró.  Pensat per a un públic infantil (a partir de 3 anys), l’espectacle compta amb una mezzosoprano, un guitarrista, un saxofonista-clarinetista, una ballarina i un ballarí. Aquests intèrprets donen vida a un espectacle que presenta un viatge de descoberta des del jo fins a la immensitat del món.

La selecció musical recull àries d’òpera conegudes, extractes instrumentals i alguna cançó popular. De vegades s’interpreten de manera força fidel a l’obra original, i d’altres, en canvi, es transformen adoptant altres estils, com ara el blues o el rock. També s’ha creat un tema específic per a l’espectacle, Miralls, que es constitueix com a leitmotiv fins al moment final en què es convida al públic  d’infants a cantar: “Als miralls veig cares de tots colors, colors i el reflex ens fa coneixe’ns millor”.

La dansa porta el segell de la Factoria Mascaró, una companyia versàtil i que compta amb una llarga trajectòria en la creació d’espectacles per a infants i adults. Dirigida per Quim Serra, el grup es caracteritza per una obertura cap a d’altres arts i una recerca de noves gestualitats per fer evolucionar el llenguatge del moviment cap a noves formes d’expressió.

La narrativa de l’espectacle s’estructura en quatre blocs amb elements escenogràfics propis. En interacció amb els ballarins, aquests elements capten l’atenció dels infants i els acompanyen en l’escolta de la música. Per exemple, s’ha disposat una gran tela per expressar el naixement i la descoberta d’un mateix, mentre que l’aparició dels miralls —un element que, d’altra banda, té un pes rellevant en el Gran Teatre del Liceu—, permet descobrir-nos i descobrir l’altre. L’escenografia juga amb altres elements com ara l’aigua, el foc, la terra i l’aire per marcar la relació amb l’entorn i la natura. Finalment es produeix una unió de tots aquests factors amb la participació del públic.

Liceu Aprèn

Liceu Aprèn, el programa educatiu del Gran Teatre del Liceu, té el repte d’innovar en la creació d’espectacles del Petit Liceu i en l’oferta formativa per seguir-se consolidant com una referència cultural tant pel que fa l’òpera com les altres arts. Miralls és el segon títol de la línia d’espectacles immersius del Petit Liceu al Foyer iniciada la temporada 20/21 amb La Barcarola, que vincula la música i l’òpera amb les arts escèniques amb propostes pensades per a un públic infantil a partir de 3 anys. LiceuAprèn treballa en tres grans línies: en la creació i producció d’espectacles adreçats als infants i joves; en un programa de formació ampli i divers quant a destinataris, continguts i formats; i en vincles de col·laboració amb diferents institucions amb finalitats d’inclusió, de col·laboració, de formació, de recerca i d’innovació.

Funcions familiars Miralls: 13 i 19 de novembre i 15 i 16 d’abril de 2023