Si ets menor de 35 anys, uneix-te a la comunitat!

T'ho posem fàcil perquè vinguis a veure aquesta òpera per només 30€. I a més a l'acabar la funció celebrarem el primer ball de màscares Under35. No t'ho pots perdre!

 

UNEIX-TE

Imagen
Play Un Ballo

 

Quan Verdi va escriure Un ballo in maschera, ja gaudia d’un important èxit per la popularitat de les nombroses obres que havia escrit: Nabucco (1842), Macbeth (1847), Rigoletto (1851), Il trovatore (1853) o La traviata (1853), entre d’altres. En aquesta posició només aspirava a cercar temes musicals nous i audaços a partir d’una potent història, en aquest cas, l’assassinat del rei de Suècia, Gustau III, el 1792, en plena festa de disfresses. 

Enveges i conspiracions, barrejades amb passions amoroses, política, gelosia, venjances i el perdó final conflueixen en una obra mestra de Verdi. A Nàpols, l’òpera va despertar les ires i prohibicions de la censura: no es podia assassinar un rei a l’escenari, hi havia dificultats per mostrar escenes de bruixeria, davant de la infidelitat hi havia d’haver remordiment i els conspiradors havien d’odiar el duc per raons hereditàries…, així, el compositor es va veure obligat a fer adaptacions importants i a transportar la trama de Suècia al Boston de finals del segle XVII. 

L’elegant producció de Graham Vick, escau a l’emocionant drama verdià. Recuperant la versió de l’estrena a Roma, amb la trama situada a Suècia i sense la censura, aquest Ballo trenca amb els codis tradicionals. Una escenografia construïda a partir d'una pantalla semicircular que envolta el fons, amb una premonitòria tomba que presideix l'escenari són la base per explicar el tràgic destí en què es mostren els turments dels personatges principals. Un suggeridor espai i un treball actoral impecable que captura el poder del desig i subratlla amb força expressiva i coherència aquesta producció pòstuma de Vick per al Teatro Regio de Parma; un univers de clarobscur en el qual es conjuguen els conjunts monumentals amb plans d'enorme intimitat. 

Freddie De Tommaso és Riccardo / Gustau III, rei suec enamorat d’Amèlia (Anna Pirozzi), esposa del Conde Anckaström, el seu millor amic i conseller (Artur Ruciński). Quan aquest darrer descobreix l’amor il·lícit, s’uneix a una conspiració per assassinar el rei i es produeix la tragèdia. Daniela Barcellona (Ulrica / Arvidson) és la mèdium que profetitza la traïció i el tràgic final. 

Amb Un ballo in maschera, Verdi aconsegueix una alçada emocional i sensual sense precedents, en un muntatge que reforça l’ambient misteriós d’aquest amor per una mateixa dona on la gelosia es transforma en tal bogeria que Renato, amb unes esquerdes insuperables, acaba apunyalant el seu amic. 

Imatge Ballo In Maschera Under 35 (© Judit Canela)  ​
© Judit Canela
Logo Casa SEAT 2023
Logo Gessamí

 

 

TimeOut Barcelona
Logo the social hub

 

  • Durada aproximada 2h 55min
    • Primer acte (quadre primer) 21min
    • Canvi ràpid 3min
    • Primer acte (quadre segon) 30min
    • Canvi ràpid 5min
    • Segon acte 32min
    • Pausa 30min
    • Tercer acte 50min

Fitxa artística

Direcció d’escena
Jacopo Spirei (a partir del projecte de Graham Vick)
Coreografia
Virginia Spallarossa
Escenografia i vestuari
Richard Hudson
Il·luminació
Giuseppe di Iorio
Producció
Teatro Regio di Parma
Assistència a la direcció d'escena
Luis Tausía
Assistent a la direcció musical
Daniel Perpiñán
Mestres assistents musicals
Véronique Werklé, Amandine Duchênes, David-Huy Nguyen-Phong i Jaume Tribó

Repartiment

RICCARDO
RENATO
AMELIA
ULRICA
OSCAR
SILVANO
SAMUEL
TOM
Cor del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director)
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
Director
Riccardo Frizza

Canvi repartiment

  • En la funció LiceUnder35 del 7 de febrer el rol d'Oscar l'interpreta la soprano Sara Blanch, en substitució de Jodie Devos.

febrer 2024

Més informació

Cronologia liceista

Consulta la història d'aquest títol a través dels Annals de la Fundació del Gran Teatre del Liceu: relació de funcions, repartiments, fotografies, programes de mà, curiositats... 
Més informació