Òpera; Verdi

En escena

Un bon Otello no es pot deixar a l’atzar, i és per això que l’elenc per a les onze funcions del Liceu presenta com a tret distintiu haver cantat l’òpera en múltiples ocasions, sempre amb èxit i esforç.

Cap a l’Otello perfecte: subtilesa lírica i intensitat actoral

Una representació satisfactòria d’Otello exigeix cantants en plena maduresa: és tan gran la cura del llibret en els detalls –cada mot té un valor extraordinari en els seus rics matisos de significat– i és tan alta l’exigència de la partitura, que s’ha de disposar d’un alt nivell de seguretat i experiència per acarar un paper protagonista o la direcció musical, que recaurà en el mestre veneçolà Gustavo Dudamel, una de les batutes més enèrgiques, matisades i sàvies del circuit internacional. Respecte de les veus, un bon Otello no es pot deixar a l’atzar, i és per això que l’elenc per a les onze funcions del Liceu presenta com a tret distintiu haver cantat l’òpera en múltiples ocasions, sempre amb èxit i esforç. Així, com a garantia, l’encapçalaran els tenors Gregory Kunde i Jorge de León, dos Otellos de llarg recorregut, equipats amb una veu ferma i segura; tots dos coneixen els secrets del personatge i saben extreure’n el màxim de partit. Semblantment s’esdevé amb el doble repartiment per al paper crucial de Jago: el baríton malagueny Carlos Álvarez tornarà a afrontar un dels seus rols predilectes –potser el més ben aconseguit de la seva impecable trajectòria–, com també el veterà Željko Lucic, especialista en dolents verdians. Desdemona recaurà en dues sopranos de registre diferent, l’spinto búlgara Krassimira Stoyanova –una experta de llarga trajectòria amb una gran fortalesa– i la lírica dramàtica Eleonora Buratto, cantant d’un timbre delicat que brillarà en els passatges més lírics.