cor

Cor

El Cor del Gran Teatre del Liceu neix juntament amb el Teatre el 1847 i protagonitza des d'aleshores les estrenes a l'estat espanyol de la pràctica totalitat del repertori operístic, del barroc als nostres dies.

Al llarg de més de 170 anys, el Cor del Gran Teatre del Liceu ha estat dirigit per les més grans batutes, d’Arturo Toscanini a Erich Kleiber, d’Otto Klemperer a Hans Knapperstsbusch, de Bruno Walter a Fritz Reiner, Richard Strauss, Alexander Glazunov, Ottorino Respighi, Pietro Mascagni, Igor Stravinsky, Manuel de Falla o Eduard Toldrà, fins a arribar als nostres dies amb Riccardo Muti o Kirill Petrenko, i per els més grans directors d'escena.

El Cor del Liceu s'ha caracteritzat històricament per una vocalitat molt adequada per a l'òpera italiana, consolidant un estil de cant de la mà del gran mestre italià Romano Gandolfi assistit pel mestre Vittorio Sicuri, que en fou el director titular al llarg d'onze anys i que creà una escola que ha tingut continuïtat amb José Luis Basso, Conxita Garcia i actualment amb Pablo Assante. També han estat directors titulars del Cor Peter Burian, Andrés Máspero i William Spaulding.

Sessió de fotos

Mira a Liceu+ el making of de la sessió de fotos amb els membres de l'Orquestra i el Cor del Liceu que va realitzar Igor Studio (Igor Cortadellas).

Veure la sessió

Pablo Assante

Director del cor

Pablo Assante va néixer a Quilmes l’any 1975. Va començar els estudis de piano als 8 anys a l’Escola de Belles Arts de la seva ciutat natal i després els va continuar al Conservatori Nacional de Buenos Aires.

El 1997 va obtenir la Llicenciatura en Música, en les especialitats en Direcció Orquestral i en Direcció Coral, a la Universitat Catòlica Argentina i va prosseguir l’estudi de les dues especialitats al Mozarteum de Salzburg (càtedra Denis Russell / Jorge Rotter i Karl Kamper).

Des del 2001, ha treballat com a mestre preparador, com a director d’orquestra i, principalment, com a director del cor en les temporades de diversos teatres lírics, com els de Chemnitz, Frankfurt, Saarbrücken, Dresden (Semperoper) i el Teatro Carlo Felice de Gènova. Com a director d’orquestra, ha dirigit ballet, òpera (entre altres títols, Cavalleria Rusticana, I Pagliacci, Don Giovanni, La vídua alegre), concerts simfònics i simfonicocorals (com els rèquiems de Mozart i Verdi, i la simfonia Lobgesang, de Mendelssohn), amb orquestres com la Robert Schumann Philharmonie, la Saarländisches Staatsorchester, l’Orquestra Simfònica Nacional Argentina i l’orquestra del Teatro Carlo Felice de Gènova. Les seves col·laboracions com a director del cor també inclouen el cor Voci Bianche di Roma per al Teatro dell’Opera i l’Acadèmia Nacional de Santa Cecília de Roma; el cor de la Ràdio de Leipzig; el cor de la Simfònica de Bamberg; el cor de l’Òpera de Zuric; el Festival de Pasqua de Salzburg, amb els cors de la Semperoper de Dresden i de l’Òpera de Munic (Parsifal, DVD Deutsche Grammophon), i, més recentment, amb els teatres d’òpera de Xi’an, Pequín, Xangai i Staatsoper München.

A més d’un repertori operístic ben ampli que comprèn els títols principals de Wagner, Verdi i Puccini, ha col·laborat com a director de cor en simfonicocorals —com la Missa Solemnis, de Beethoven (DVD Unitel); el War Requiem, de Britten; l’Ein Deutsches Requiem, de Brahms; els oratoris Das Liebesmahl der Apostel, de Wagner; The dream of Gerontius, d’Elgar, i les simfonies de Mahler 2, 3 i 8— i amb directors com Kurt Masur, Georges Prêtre, Colin Davis, Christian Thielemann, Fabio Luisi i Kirill Petrenko.

Sopranos I

Sopranos II