apadrina el teu equipament

Apadrina el teu equipament

Iniciativa conjunta entre grans equipaments culturals i centres educatius del barri del Raval

Aquesta iniciativa promou el treball conjunt entre els grans equipaments culturals i els centres educatius del barri del Raval per desenvolupar projectes de llarga durada integrats en el currículum acadèmic.

Aprofitant el potencial cultural del territori, amb les diverses formes d’expressió que aquest ofereix (musical, artístic, teatral, de patrimoni, etc.) per crear propostes educatives adaptades a la realitat de l’alumnat.

Cada projecte o apadrinament és singular, fruit d’un treball conjunt entre els professionals dels serveis educatius dels equipaments culturals i dels docents, i enfocat a donar resposta a les necessitats de la etapa educativa, el contingut de l’assignatura, les competències a treballar, així com les característiques de l’alumnat. És té present la diversitat de l’alumnat i la voluntat d’incidir en l’apropament de les famílies de l’alumnat als centres culturals.

Aquest procés culmina amb una activitat de final de curs on s'exposen i es presenten els apadrinaments desenvolupats al llarg del curs escolar.

Característiques

• Projecte de llarga durada (curs escolar) vinculat específicament a un cicle escolar, grup classe, etc.
  • Cobertura de la globalitat de les etapes educatives (des de les escoles bressol fins als cicles formatius de grau mig i superior).
  • Les iniciatives s’inclouen dins del currículum acadèmic.
  • Els serveis educatius dels grans equipaments culturals posen els seus recursos a l’abast dels participants.
  • Els centres educatius assumeixen el compromís de fer un treball conjunt (i una devolució) amb els serveis educatius dels grans equipaments culturals del barri.
  • Les activitats que s’inclouen dins del projecte són gratuïtes.

Veure vídeo

Entitats participants