Barcelona, 27 de febrer de 2017. Jaume Giró ha estat escollit per unanimitat com a nou president del Consell de Mecenatge de la Fundació Gran Teatre del Liceu, a proposta de la Comissió Executiva del Teatre. Giró pren el relleu en substitució de Salvador Alemany, qui fins avui també ocupava aquest càrrec de forma paral·lela a la seva funció de president de la Fundació des del 8 de setembre de 2015, quan va prendre el relleu de Josep Vilarasau, que va ocupar el càrrec des de la constitució del Consell el 1995. Jaume Giró ja formava part del Consell de Mecenatge en representació de “La Caixa”.

Luís Herrero es manté com a vicepresident en representació del Banc de Santander. Tant president com vicepresident formen part del Patronat del Gran Teatre del Liceu, juntament amb dos vocals addicionals de mecenatge que són Carlos López Blanco i Alfonso Rodés, en representació de Telefónica i Grup Havas, respectivament.  

Amb aquest canvi, es pretén donar més pes a la representació privada, reforçant la captació de recursos i consolidant aquesta branca del finançament previst en el nou Pla Estratègic i de Sostenibilitat 2017-2021, que properament aprovarà el Patronat de la Fundació. Aquesta nova presidència coincideix amb una nova eina per reforçar la captació de recursos. El passat 6 de febrer es van donar a conèixer els nous beneficis fiscals del 20è aniversari de la reobertura del Teatre considerada com a “Esdeveniment d’Excepcional Interès Públic”, pel període 2016-2019, per part del govern de l’Estat. Aquest benefici, que pot arribar fins el 90 % de les aportacions, proporcionarà a la Institució una oportunitat de canvi en el mecenatge amb uns beneficis fiscals que preveuen incentivar la inversió privada.

La passada temporada 2015/16 el mecenatge va arribar als 6 milions d’euros, consolidant la recuperació iniciada el 2014 i que ha tancat el període 2014-2016 amb un increment del 20 %, i trencant la tendència negativa que va tenir el mecenatge en el període 2005-2013. El mecenatge ha recuperat el nivell que presentava en la temporada 2008/09 i es reforça amb la voluntat d’assolir el nivell màxim d’ingressos en mecenatge que va tenir el teatre de 7,3 milions d’euros la temporada 2005/06. El mecenatge representa en l’actualitat un 14 % dels ingressos.

Biografia

Jaume Giró, nascut a Badalona el 1964, és director general de la Fundació Bancària “la Caixa” i director general de comunicació de CriteriaCaixa, SA.

És llicenciat en Ciències de la Informació per la Universitat de Navarra (1982-87) i diplomat en Administració i Direcció d’Empreses per ESADE (1992-93).

Jaume Giró té una llarga experiència, tant en l’àmbit empresarial, a Barcelona i a Madrid, com de relació amb diferents i diverses administracions públiques i entitats. Ha estat de cap de la Secció d’Economia d’Europa Press a Barcelona, cap de comunicació de l’empresa Catalana de Gas (1990), director de relacions externes de Gas Natural SDG (1991), i posteriorment director corporatiu de relacions externes del Grup Gas Natural (1994), i cap del gabinet de presidència (1995). S’incorpora amb 32 anys al comitè de direcció del Grup Gas Natural. El 2004, Jaume Giró és nomenat director general de comunicació i gabinet de presidència de Repsol. A més, de maig de 2007 a juny de 2010, va ser president de PETROCAT i de l’abril de 2007 a l’abril de 2009 va ser conseller de PETRONOR.

El març de 2009 s’incorpora al Grup “la Caixa”, primer com a director executiu a les àrees de comunicació, marca, patrocinis i relacions institucionals, després com a director general adjunt de CaixaBank, i el juny de 2014 és nomenat director general de la Fundació Bancària “la Caixa”.

A més a més de les seves responsabilitats en el Grup “la Caixa”, Jaume Giró és president de Corporate Excellence (Centre for Reputation Leadership), “think tank” sobre temes de reputació i intangibles que reuneix les 20 principals companyies de l’Íbex. També és president del fòrum de debat Barcelona Tribuna i membre de la junta directiva de la Societat Econòmica Barcelonesa d’Amics del País (SEBAP), així com vicepresident de l’Associació de Directius de Comunicació (DIRCOM).