El món sensible i ple de matisos de la música de Gluck
Sémiramis, Don Juan
Trailer de la coproducció entre el Théâtre de
l´Opéra National du Capitole de Tolouse, el Théâtre national de l’Opéra-Comique de París i el Liceu
En una coproducció entre el Théâtre de l´Opéra National du Capitole de Tolouse, el Théâtre national de l’Opéra-Comique de París i el Liceu, somniada per Jordi Savall, el Ballet du Capitole de Toulouse torna a l’escenari del Gran Teatre del Liceu per recrear, des del gest, el món sensible i ple de matisos de la música de Gluck.
Els aclamats coreògrafs Edward Clug i Ángel Rodríguez es posen al capdavant de la companyia per posar color a aquestes impressionants partitures.
Edward Clug, nascut a Romania (Beius, 1973), Clug va escapar de la repressió comunista del dictador Nicolae Ceaucescu inscrivint-se a una escola de dansa. Convertit en solista del Teatre Dramàtic Nacional de Maribor (Eslovènia), va crear la seva primera coreografia l’any 1996. Ja nomenat director de la companyia de ballet, ha creat coreografies per a les companyies més prestigioses del món: Ballet de Zurich, Royal Ballet de Flandes, Aalto Ballet d’Essen, Ballet Nacional d’Ucraïna o NDT, entre d’altres.
El coreògraf Angel Rodríguez, nascut a Madrid, solista i primer ballarí del Ballet del Gran Teatre de Ginebra i de la Compañía Nacional de Danza, crea la seva primera coreografia l'any 1999 per a la CND2. Ha creat obres per a companyies reconegudes com la Compañía Nacional de Danza (CND), la Tanz Company d'Innsbruck, el Ballet d'Augsburg, Introdans, el Gyori Ballet d'Hongria, el Ballet du Capitole de Toulouse, el Ballet Carmen Roche, etc.
Jordi Savall, el més prestigiós violagambista i un dels directors que ha revolucionat la interpretació de la música, ha desitjat durant molt de temps fer una incursió en el món de la dansa a partir de la música que Gluck va escriure per al seu Don Juan. Escrita un any abans d’Orfeo et Euridice, el compositor renovava el ballet adaptant l’any 1761 una obra de Molière per al públic vienès. L’any següent seguiria Sémiramis. Aquestes dues obres són innovadores perquè ofereixen, per primera vegada, una narració coherent on tots els recursos de l’orquestra es posen al servei de l’expressivitat.
Jordi Savall i Le Concert des Nations, Angel Rodriguez, Edward Clug i el Ballet du Capitole de Toulouse sumen les seves energies per recuperar tots els colors d’aquestes partitures i ens recorden que, un quart de segle abans de Mozart, una altra destacada personalitat passava pels escenaris d’Europa amb tot el poder evocador del que és capaç la música: C. W. Gluck.
Sémiramis
Llibret de Voltaire.
- Estrena absoluta: 30/01/1765 al K.K. Theater an der Burg de Viena.
- Estrena al Gran Teatre del Liceu.
Don Juan
Llibret de Ranieri de Calzabigi basat en l’obra de Molière 'Dom Juan ou le Festin de pierre' (1665).
- Estrena absoluta: 17/10/1761 al Theater am Kärntnertor de Viena.
- Estrena al Gran Teatre del Liceu.
MESOESTETIC
Benefactor del Cercle de la Dansa
Sémiramis
- Coreografia
- Ángel Rodríguez
- Escenografia
- Curt Allen Vilmer i Leticia Gañán
- Vestuari
- Rosa Ana Chanza Hernández
- Il·luminació
- Nicolas Fischtel
Don Juan
- Coreografia
- Edward Clug
- Escenografia
- Marko Japelj
- Vestuari
- Leo Kulaš
- Il·luminació
- Tomaž Premzl
- Le Concert des Nations
- Director
- Jordi Savall
- Una coproducció amb el Théâtre de l´Opéra National du Capitole de Toulouse i el Théâtre national de l’Opéra-Comique de París.