Nascuda a Girona, Gemma Coma-Alabert va obtenir el primer premi al Conservatori Nacional de París, va prosseguir els seus estudis a la Guildhall School of Music de Londres i va ingressar a l'estudi de l'Opéra National de Lyon. El repertori de Gemma inclou rols com Carmen, Ottavia, Dorabella, Isaura i Teresa (La Sonnambula). Ha actuat en prestigiosos teatres d'òpera com el Théâtre des Champs Élysées de París, el Teatro Real, el Palau de les Arts, l'Òpera de Bilbao, l'Òpera Nacional de Montpeller, entre d'altres.
Ha col·laborat amb orquestres com la London Philharmonic Orchestra, ORCAM, Orquestra de RTVE, OBC, entre d'altres. Ha treballat amb directors com Gustavo Dudamel, Lawrence Foster, Zubin Mehta, i directors d'escena com Peter Brook, Claus Guth i Krzysztof Warlikowski. La seva formació i musicalitat li han permès interpretar obres de compositors contemporanis com In the Beginning d'Aaron Copland o Hour of the Soul de Sofia Gubaidulina. En el camp de l'òpera contemporània, ha interpretat Nixon in China de John Adams, Lessons in Love and Violence de George Benjamin, entre d'altres. Al mercat discogràfic, ha gravat més de vint discos i DVD amb discogràfiques com Naxos, K617, Harmonia Mundi, etc.
Debutà al Gran Teatre del Liceu la temporada 2003/04 amb L’enfant et les sortilèges, i hi ha tornat en moltes ocasions, les darreres amb El Pessebre (2015/16), Le nozze di Figaro, Rigoletto i Rèquiem de Mozart (2016/17), Andrea Chénier (2017/18), Luisa Miller (2018/19), Lessons in Love and Violence, La traviata, el concert Sondra Radvanovsky: Les tres reines (2020/21), La dama de piques, Die Zauberflöte (2021/22) i Macbeth (2022/23).