Lise Davidsen torna al Liceu per oferir un únic concert wagnerià el 27 de juny amb el primer acte de 'La Valquíria'. L’aclamada soprano estarà acompanyada de Gábor Bretz, Clay Hilley i l'Orquestra Simfònica del Liceu, dirigida pel mestre Josep Pons, expert del repertori germànic.
El Gran Teatre del Liceu acull el proper 27 de juny un únic concert wagnerià amb el primer acte de La Valquíria. Lise Davidsen, la més gran Sieglinde o Elisabeth del nostre temps, és l’esperança d’un món vocal específic i exigent. Mentre el món espera el seu debut com a Brünnhilde o Isolde, gaudirem de la seva creació d’aquest personatge. Al seu costat, Bretz serà el gelós guardià de la llar i de la mateixa Sieglinde. Clay Hilley, en aquesta vetllada, Siegmund, és el màxim exponent heldentenor de l’actualitat i preuat tresor demandat per a totes les importants tetralogies dels propers anys.
Sobre 'La Valquíria'
La Valquíria (Die Walküre) és la segona òpera del cicle de quatre òperes de Richard Wagner conegut com L'Anell del Nibelung (Der Ring des Nibelungen). L’òpera se centra en la història de Siegmund i Sieglinde, dos germans bessons fills del déu Wotan, i Brünnhilde, una de les valquíries de Wotan.
La història comença amb Siegmund, que arriba a la casa de Hunding buscant refugi. Sieglinde, l'esposa de Hunding, reconeix una connexió especial amb Siegmund. Hunding arriba i, en descobrir que Siegmund és un enemic, el desafia a un duel l’endemà. Sieglinde droga Hunding i revela a Siegmund una espasa màgica, Notung, que Wotan havia deixat per a ell. Siegmund i Sieglinde s'enamoren i fugen junts.
La música de l'acte primer de La Valquíria de Richard Wagner és una obra mestra de l'òpera romàntica alemanya, reconeguda per la seva profunditat emocional, complexitat orquestral i innovació dramàtica. Aquesta òpera és coneguda per la seva capacitat de fusionar música i drama en un conjunt cohesionat que submergeix completament l’audiència en la narrativa i les emocions dels personatges.
Wagner utilitza extensament el concepte del leitmotiv, petits temes musicals associats a personatges, objectes, emocions o idees específiques. Aquests motius es repeteixen i es transformen al llarg de l'òpera, creant una xarxa musical que connecta els esdeveniments i els personatges de manera subtil però poderosa. L'orquestració de Wagner en l'acte primer és rica i detallada, amb una gran atenció a la textura i els timbres instrumentals. La utilització de l'orquestra és complexa, sovint amb múltiples capes sonores que interactuen entre si per crear atmosferes úniques. Els instruments de vent metall, especialment les trompes i les trompetes, són prominents, donant un caràcter heroic i dramàtic a molts passatges. Els instruments de corda aporten una calidesa emocional, mentre que els instruments de vent fusta sovint s'utilitzen per a moments més íntims o misteriosos. Wagner aconsegueix que la música sigui un vehicle dramàtic tant com el text cantat.
En l'acte primer, hi ha diversos moments musicals destacats que il·lustren la mestria de Wagner. L'entrada de Siegmund a la casa de Hunding és acompanyada per una música tensa i fosca, reflectint el perill que sent. La trobada entre Siegmund i Sieglinde està marcada per una música plena d'intensitat emocional i misteri, ja que els dos personatges descobreixen la seva connexió. Quan Siegmund descobreix l'espasa Notung, la música reflecteix l'esperança i el poder d'aquest objecte màgic.
Amb el suport de: