El projecte explora espais inèdits de la Basílica i analitza les seves possibilitats sonores, en col·laboració amb L’Auditori, l’ESMUC, el Palau de la Música Catalana i el Gran Teatre del Liceu
La Sagrada Família inicia el 15 d’octubre el cicle de proves musicals anomenat ‘Ressonàncies’, un projecte que té com a objectiu explorar espais inèdits de la Basílica per explorar-ne les possibilitats sonores. El projecte es realitza en col·laboració amb L’Auditori, l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), el Palau de la Música Catalana i el Gran Teatre del Liceu, i consta de tres proves musicals que es duran a terme els mesos d’octubre, novembre i desembre de 2024.
Les proves musicals seran amb un reduït públic assistent format per professorat, personal tècnic i de programació de les quatre institucions musicals col·laboradores al projecte, L’Auditori, l’ESMUC, el Gran Teatre del Liceu i el Palau de la Música Catalana. Després de cada prova, es durà a terme una avaluació que permeti extreure conclusions de cara al futur.
Primera prova amb repertori de polifonia sacra del segle XVII
El dimarts 15 d’octubre a les 20.30 h es farà la primera prova a les façanes interiors de la Passió i el Naixement. S’interpretaran obres de polifonia sacra dels segles XVI i XVII, dirigides per Xavier Pastrana, per a cor, conjunt de ministrers i orgue positiu. Entre d’altres s’interpretaran peces de J. Cererols, J. C. Kerll, G. Allegri, G. Frescobaldi, M. A. Charpentier o A. Bonelli.
La sala creuer acollirà un quartet de saxos
El 5 de novembre tindrà lloc la segona prova acústica a la sala creuer, amb un quartet de saxos que tocaran obres originals i transcripcions saxos d'A. Pärt, B. Vivancos, J. S. Bach, F. Mendelssohn i G. Ligeti.
Un cor de veus blanques a la Torre de Maria tancarà les proves
La darrera prova musical serà el 3 de desembre a l’interior de la Basílica, concretament al Presbiteri, Cantoria d'infants i tribunes a 30 i 45 metres sota a la Torre de Maria. Anirà a càrrec del Cor de Noies de l’Orfeó Català acompanyades per la soprano solista, Marta Mathéu, i l’orgue del presbiteri, interpretat per Mar Vaqué; dirigits per Montserrat Meneses. Interpretaran obres anònimes del s.XIV així com repertori d’Antoni Nicolau, J.G. Rheinberger, F. Mompou, B. Britten i F. Mendelssohn.