Presentació Fitxa artística ABONA'T Fins a un 30% de descompte ENTRADESA la venda a partir del 13 de juny a les 10h “Els dorments i els morts són pintures, tan sols: només els nens tenen por del dimoni dibuixat.” William Shakespeare (Macbeth, acte II, escena II) La història d’amor entre Verdi i Shakespeare començava amb Macbeth, una obra considerada com “una de les millors creacions de la mà de l’home”. Verdi sentia devoció per l’obra de Shakespeare i aquesta és la primera òpera en què s’hi basà. A partir de la tragèdia, volia assolir “quelcom extraordinari”. Per a Jaume Plensa, ocupar el Macbeth de Verdi-Shakespeare ha estat un somni de joventut. Quan Gerard Mortier li va preguntar a Salzburg quin títol volia dirigir, no ho va dubtar. Haurà hagut d’esperar 25 anys per fer del somni una realitat. Les bruixes profetitzen que Macbeth serà el proper rei d’Escòcia, i Lady Macbeth empeny el destí assassinant l’actual rei. Els vaticinis de les bruixes porten Macbeth a ser sanguinari amb amics i rivals, fins que sol i furiós s’enfronta a la darrera batalla, en la qual acaba morint. Un duet de dramàtica intensitat i autoritat vocal (Luca Salsi / Carlos Álvarez i Sondra Radvanovsky / Anna Pirozzi) per defensar els rols principals de l’honest general empès a l’assassinat i l’engany per l’ambició sense mesura de la seva esposa. Una de les frases més fascinants de tota l’obra —“Sleep no more”— ens explica que, amb l’assassinat, Macbeth no només ha matat algú, sinó que també ha acabat amb la possibilitat de dormir tranquil la resta de la seva vida. Paraules que han perseguit des de la infància Jaume Plensa. La poderosa presència estètica i ritual de Jaume Plensa, on posarà en moviment tot el seu univers iconogràfic, és l’escenari ideal per a aquest drama fosc, teatral i ple d’energia demoníaca, que estarà magistralment dirigit pel mestre Josep Pons. Amb el suport de: Macbeth Melodramma en quatre actes. Llibret de Francesco Maria Piave Estrena absoluta:14/3/1847 al Teatro della Pergola de Florència (primera versió) i 21/4/1865 al Théâtre Lyrique de París (segona versió) Estrena a Barcelona: 1/7/1848, al Gran Teatre del Liceu Darrera representació al Liceu: 23/10/2016 Total de representacions al Liceu: 117 Durada aproximada 3h 20min Fitxa artísticaUna creació deJaume PlensaEscenografia i vestuariJaume PlensaCoreografiaAntonio RuzIl·luminacióUrs SchönebaumCol·laboració a la direcció d’escenaLeo CastaldiAssistència a l’escenografiaMarc SalicrúCol·laboració al vestuariNadia BaladaProduccióGran Teatre del LiceuRepartimentMACBETHLuca Salsi16,19,22,25,28 de febrerCarlos Álvarez18,20,23,26 de febrer i 1,3 de marçBANCOErwin Schrott16,19,22,25,28 de febrerSimón Orfila18,20,23,26 de febrer i 1,3 de marçLADY MACBETHSondra Radvanovsky16,19,22,25,28 de febrerAnna Pirozzi18,20,23,26 de febrer i 1,3 de marçDAMA DE COMPANYIAGemma Coma-AlabertMACDUFFFrancesco Pio Galasso 16,19,22,25,28 de febrerCelso Albelo 18,20,23,26 de febrer i 1,3 de marçMALCOLMFabian LaraMETGE / SERVENT / SICARI / HERALDDavid LagaresCor del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director)Orquestra Simfònica del Gran Teatre del LiceuDirectorJosep Pons febrer 202316dijous19:00Torn D18dissabte19:00Torn PB19diumenge17:00Torn T20dilluns19:00Torn P22dimecres19:00Torn B23dijous19:00Torn H25dissabte19:00Torn E26diumenge18:00Torn F28dimarts19:00Torn Amarç 20231dimecres19:00Torn PEAD3divendres19:00Torn C