int(200)

Macbeth

“Els dorments i els morts són pintures, tan sols: només els nens tenen por del dimoni dibuixat.”
William Shakespeare (Macbeth, acte II, escena II)

La història d’amor entre Verdi i Shakespeare començava amb Macbeth, una obra considerada com “una de les millors creacions de la mà de l’home”. Verdi sentia devoció per l’obra de Shakespeare i aquesta és la primera òpera en què s’hi basà. A partir de la tragèdia, volia assolir “quelcom extraordinari”. Per a Jaume Plensa, ocupar el Macbeth de Verdi-Shakespeare ha estat un somni de joventut. Quan Gerard Mortier li va preguntar a Salzburg quin títol volia dirigir, no ho va dubtar. Haurà hagut d’esperar 25 anys per fer del somni una realitat.

Les bruixes profetitzen que Macbeth serà el proper rei d’Escòcia, i Lady Macbeth empeny el destí assassinant l’actual rei. Els vaticinis de les bruixes porten Macbeth a ser sanguinari amb amics i rivals, fins que sol i furiós s’enfronta a la darrera batalla, en la qual acaba morint. Un duet de dramàtica intensitat i autoritat vocal (Luca Salsi / Carlos Álvarez i Sondra Radvanovsky / Anna Pirozzi) per defensar els rols principals de l’honest general empès a l’assassinat i l’engany per l’ambició sense mesura de la seva esposa.

Una de les frases més fascinants de tota l’obra —“Sleep no more”— ens explica que, amb l’assassinat, Macbeth no només ha matat algú, sinó que també ha acabat amb la possibilitat de dormir tranquil la resta de la seva vida. Paraules que han perseguit des de la infància Jaume Plensa. La poderosa presència estètica i ritual de Jaume Plensa, on posarà en moviment tot el seu univers iconogràfic, és l’escenari ideal per a aquest drama fosc, teatral i ple d’energia demoníaca, que estarà magistralment dirigit pel mestre Josep Pons.

Amb el suport de:

Macbeth
Melodramma en quatre actes. Llibret de Francesco Maria Piave
Estrena absoluta:14/3/1847 al Teatro della Pergola de Florència (primera versió) i 21/4/1865 al Théâtre Lyrique de París (segona versió)
Estrena a Barcelona: 1/7/1848, al Gran Teatre del Liceu
Darrera representació al Liceu: 23/10/2016
Total de representacions al Liceu: 117

  • Durada aproximada 3h 20min

Fitxa artística

Direcció d'escena
Jaume Plensa
Escenografia i vestuari
Jaume Plensa
Coreografia
Antonio Ruz
Il·luminació
Urs Schönebaum
Col·laboració a la direcció d’escena
Leo Castaldi
Col·laboració a l’escenografia
Marc Salicrú
Col·laboració al vestuari
Nadia Balada
Assistència al projecte
Joan Samper i Ariadna Vila (Plensa Studio Barcelona)
Producció
Gran Teatre del Liceu

Repartiment

MACBETHLuca Salsi16,19,22,25,28 de febrer
Carlos Álvarez18,20,23,26 de febrer i 1,3 de març
BANCOErwin Schrott16,19,22,25,28 de febrer
Simón Orfila18,20,23,26 de febrer i 1,3 de març
LADY MACBETHSondra Radvanovsky16,19,22,25,28 de febrer
Ekaterina Semenchuk18,20,23,26 de febrer i 1,3 de març
DAMA DE COMPANYIAGemma Coma-Alabert
MACDUFFFrancesco Pio Galasso 16,19,22,25,28 de febrer
Celso Albelo 18,20,23,26 de febrer i 1,3 de març
MALCOLMFabian Lara
METGE / SERVENT / SICARI / HERALDDavid Lagares
Cor del Gran Teatre del Liceu (Pablo Assante, director)
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
Director
Josep Pons

Canvis repartiment

  • La mezzosoprano Ekaterina Semenchuk debutarà al Liceu amb el rol de Lady Macbeth, substituint a Anna Pirozzi, qui per problemes d'agenda no podrà participar finalment en aquesta producció.

febrer 2023

16dijous19:00Torn Dcomprar
18dissabte19:00Torn PBcomprar
19diumenge17:00Torn Tcomprar
20dilluns19:00Torn Pcomprar
22dimecres19:00Torn Bcomprar
23dijous19:00Torn Hcomprar
25dissabte19:00Torn Ecomprar
26diumenge18:00Torn Fcomprar
28dimarts19:00Torn Acomprar

març 2023

1dimecres19:00Torn PEADcomprar
3divendres19:00Torn Ccomprar