En la seva forma final sobre l’escenari, aquesta producció del War Requiem és tan complexa i col·lectiva com la part exclusivament musical: a més dels aspectes relacionats amb el vídeo i la il·luminació, també hi és important la tasca coreogràfica d’Ann Yee, figura encarregada de donar moviment i sentit a la presència simultània i caòtica de tres cors –masculí, femení i de veus blanques–, que són els blocs humans que, en realitat, arrosseguen el veritable pes de l’obra. En aquestes funcions comptarem amb el Cor del Gran Teatre del Liceu –dirigit per Pablo Assante– i amb el cor infantil VEUS de Granollers, que es complementaran amb l’Orquestra Simfònica del Teatre al complet, dirigida per Josep Pons.
En tot cas, els moments més lírics i delicats del War Requiem recauen en tres veus solistes, i per això és important que, a més d’una orquestra ben articulada i uns cors experimentats, les funcions comptin amb una soprano, un tenor i un baríton d’alt nivell. La soprano serà Tatiana Pavlovskaya, una de les grans spintos de les últimes dècades, una cantant veterana –formada al Teatre Mariïnksi de Sant Petersburg com a membre de la meravellosa pedrera descoberta pel mestre Gergiev– que alterna papers de força del repertori rus o wagnerià amb les grans heroïnes mozartianes, un equilibri entre lirisme i contundència que en fan una intèrpret ideal per a aquesta part del rèquiem.
El tenor serà el veterà Mark Padmore, una de les grans veus angleses –especialitzat en lied, en parts solistes d’oratoris i, més en particular, l’obra de Benjamin Britten–, mentre que el paper del baríton, el defensarà Matthias Goerne, un cantant amb un perfil molt semblant, amb molta experiència en el lied alemany –va ser alumne de Dietrich Fischer-Dieskau, que va cantar a l’estrena del War Requiem– i en papers de gran intensitat del repertori wagnerià i del segle XX. Un elenc, en definitiva, perfecte per defensar totes i cadascuna de les delicades parts d’un conjunt tan fràgil com majestuós.