• La iniciativa s’emmarca dins dels plans de suport al teixit cultural impulsats per l’Ajuntament de Barcelona amb fons extraordinaris COVID  i compta amb un pressupost de 350.000 euros
  • Els 34 autors i autores escollits estrenaran les seves creacions musicals fins el 2023 en els tres escenaris
  • Entre els noms escollits es troba des de joves emergents fins a noms més consolidats,  amb una aposta important per les creadores amb 9 compositores implicades

Barcelona, 31 de maig 2021. L’Institut de cultura de Barcelona (ICUB) en el marc dels plans municipals de suport al teixit cultural de la ciutat i els fons extraordinaris COVID-19 impulsa el projecte Barcelona Creació Sonora, 34 encàrrecs a compositors i compositores vinculats a la ciutat de Barcelona comissariats per L’Auditori, el Gran Teatre del Liceu i el Palau de la Música Catalana. Es tracta de projectes que van des de l’òpera de petit format fins a grans partitures simfòniques, passant per creacions de música coral, de música de cambra, cançó, cobla i altres gèneres. 34 autors i autores ja treballen des del passat mes d’abril per generar nous repertoris,  que s’estrenaran en temporada a les tres grans institucions musicals de la ciutat entre el 2021 i el 2023.

Els noms escollits són una representació significativa dels autors i autores actuals que treballen música escrita. És una instantània del moment actual de la ciutat en l'àmbit de la composició, un moment molt ric i divers, amb unes noves generacions formades en un context cultural i històric renovat i inserides en l'entorn global, un fet que afecta les estètiques musicals dels compositors i compositores, així com l'impacte i el posicionament de la nova creació musical a Barcelona.

El projecte es construeix sobre tres premisses: En primer lloc, les partitures no poden quedar dins d’un calaix, cal que s’estrenin i que formin part i reforcin els projectes artístics de les tres institucions. Han de tenir sentit, per tant, en un marc conceptual determinat. En segon lloc, el dibuix dels noms seleccionats ha de ser divers i representatiu del sector a Barcelona. Per això hi trobarem des de joves emergents fins a noms més consolidats i amb una aposta important per les creadores amb 9 compositores implicades. En tercer lloc, cal aprofitar el potencial que ofereixen les tres institucions per reforçar la diversitat de gèneres sobre els quals es construeix aquesta nova literatura musical. En aquest sentit s’hi implicaran des de l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya a l’Orfeó Català i el Cor de Cambra, la Banda Municipal de Barcelona, músics de l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu i molts altres intèrprets del país.

La selecció dels noms l’han dut a terme una comissió conjunta formada per membres de L’Auditori, el Gran Teatre del Liceu i el Palau de la Música Catalana d’acord amb els criteris establerts. El pressupost global del projecte és de 350.000 euros, sense comptar la major part de les despeses de producció associades a les estrenes.