Capçalera Gerundi circular

Clàudia Pagès: Gerundi circular

Exposició

La paraula, el cos, la música i el moviment circula en múltiples direccions

Del 18 de febrer al 6 d'abril del 2025
Saló dels Miralls

L’obra de Claudia Pagès fa circular la paraula, el cos, la música i el moviment en múltiples direccions, rastrejant la continuïtat dels sistemes de circulació, com la navegació i el transport, juntament amb la llengua i els llenguatges jurídics. Pagès se centra en les «arquitectures de contenció» que mantenen el poder a través del flux de mercaderies i capital, mostrant una atenció especial a l’aigua, el paper i el llenguatge. 

Pagès ha llegit, actuat i exposat, entre d’altres, a: Sculpture Center (Nova York), CA2M (Madrid), Fundació Joan Miró (Barcelona), Tabakalera (Donostia), Vleeshal (Middelburg), MACBA (Barcelona), Kunstverein Braunschweig (Alemanya), La Casa Encendida (Madrid), CAPC (Bordeus), HAU2 (Berlín) i Sharjah Art Foundation (EUA). 

Ha estat guardonada amb el Mondriaan Werkbijdrage Jong Talent el 2016, el Premio Ojo Crítico el 2022. Pagès ha estat artista resident a Gasworks (Londres) el 2017, a Triangle France (Marsella) el 2020 i a Rijksakademie (Àmsterdam) el 2020- 2022. Ha publicat Her hair (2020) amb l’editorial Onomatopee i està preparant un llibre amb Wendy’s Subway i amb Empúries Narrativa.

Clàudia Pagès

L’obra de Claudia Pagès es desplega de múltiples maneres. En el seu procés, paraula, cos i moviment circula en moltes direccions, traçant una xarxa lingüística de micronarratives, poesia queer i discurs rítmic. 

En la seva exploració, i amb una escriptura tenaç, Pagès aporta noves possibilitats de la veu en escena a través de la música i la presència de cossos. L’interessen especialment els sistemes de distribució, circulació i consum. Les seves obres hipnòtiques giren al voltant de les rutes marítimes globals. L’argot legal i el flux incansable de mercaderies i persones que caracteritzen el capitalisme actiu. 

En funció del moment vital i de les circumstàncies, la seva pràctica pot assumir un caràcter textual, performatiu o cos objectual, en un pur impuls vital per contenir i capturar el mapa dispers d’hàbits, camins, relacions i converses que conformen el nostre dia a dia. Sol treballar enregistrant pensaments o apuntant fragments de converses que sent pel carrer, i transitant constantment entre llenguatge i traducció obté un format de llibret en què els gràfics i la tipografia també tenen un paper important. 

Pagès transforma aquestes composicions, recol·lectades en mostres escèniques en què els objectes acompanyen cants i moviments, tant de la mateixa Pagès com dels seus col·laboradors